Vandaag las ik dit in de krant:
De spreekwoordelijke 'Nederlandse' gierigheid is blijkbaar echt een feit. De 65-jarige Bert Barendregt uit het Nederlandse Markvelde stapt naar het Europees Hof in een geschil om welgeteld één eurocent.
Barendregt, een gepensioneerd ingenieur wilde in een buurtwinkel een zak aardappelen kopen. Omdat die 1,09 euro kostte, legde hij 2,09 euro op de toonbank, in de veronderstelling dat hij dan een euro zou terugkrijgen. De cassière rondde het bedrag echter af, en rekende de man 1,10 euro aan. Barendregt verliet razend de winkel - mét aardappelen - zonder te betalen. Hij weigerde principieel de minnelijke schikking van 130 euro die de politie hem voorstelde wegens winkeldiefstal. Barendregt stapt nu naar het Europees Hof, om daar alsnog zijn gelijk te halen.
Ik hoop dat dit met een korrel zout te nemen is...
Ceterum censeo OTF esse delendam.
Originally posted by Storm
Vandaag las ik dit in de krant:
De spreekwoordelijke 'Nederlandse' gierigheid is blijkbaar echt een feit. De 65-jarige Bert Barendregt uit het Nederlandse Markvelde stapt naar het Europees Hof in een geschil om welgeteld één eurocent.Barendregt, een gepensioneerd ingenieur wilde in een buurtwinkel een zak aardappelen kopen. Omdat die 1,09 euro kostte, legde hij 2,09 euro op de toonbank, in de veronderstelling dat hij dan een euro zou terugkrijgen. De cassière rondde het bedrag echter af, en rekende de man 1,10 euro aan. Barendregt verliet razend de winkel - mét aardappelen - zonder te betalen. Hij weigerde principieel de minnelijke schikking van 130 euro die de politie hem voorstelde wegens winkeldiefstal. Barendregt stapt nu naar het Europees Hof, om daar alsnog zijn gelijk te halen.
Ik hoop dat dit met een korrel zout te nemen is...
Ceterum censeo OTF esse delendam.
Ik hoop dat jullie Belgen nu niet denken dat iedere Nederlander zo is π
Anders weet ik er ook nog wel n paar...